Soma Santrali icradan satılıyor: 20 milyar TL borç birikti
Torku çatısı altındaki Soma-B Termik Santrali, Türkiye Kömür İşletmeleri’ne (TKİ) olan 20 milyar liralık borcu nedeniyle icralık oldu. Bilirkişi heyetinin 350 milyon dolar değer biçtiği dev elektrik üretim tesisinin eylül ayının ilk haftasında satılması planlanıyor. ENERJİ SEKTÖRÜNDE 11 YIL SONRA TARİHİ EŞİK Konya Şeker, 2015 yılında 685,5 milyon dolara satın aldığı Soma-B santralinde elektrik üretmek için TKİ’den kömür tedarik etti. Yıllar içinde biriken kömür borcu faiziyle birlikte 20 milyar TL’yi aşınca Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı süreçte devreye girdi. Bakanlık yetkilileri ile şirket yönetimi arasında yapılan üst üste görüşmelerden herhangi bir nakit tahsilat sonucu alınamadı. Kömür tedarikinin durma noktasına gelmesi…