Avdagiç’ten ‘belirsizlik’ uyarısı: Türkiye hazırlıklı olmalı

İstanbul Ticaret Odası’ndan Çin +1 Stratejisi Açıklaması

İstanbul Ticaret Odası’nın mayıs ayı Meclis toplantısında konuşan Avdagiç, küresel şirketlerin, jeopolitik gerilimler, pandeminin ardından değişen tedarik zinciri yapısı ve Çin’in içine dönük politikaları nedeniyle alternatif yatırım bölgelerine yönelmeye başladığını belirterek, “Küresel yatırımcı, riskleri dağıtmak ve maliyetleri kontrol etmek için Çin’e ek olarak bir ülkeye daha yatırım yapmayı tercih ediyor. Türkiye bu stratejide öne çıkıyor” ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE VE 5 BÜYÜK ÜLKE YER ALIYOR

Avdagiç, Çin+1 stratejisinden en fazla fayda sağlaması beklenen ülkeler arasında Türkiye ile birlikte Vietnam, Hindistan, Endonezya, Bangladeş ve Polonya’nın da yer aldığını belirtti. Türkiye’nin ise; Avrupa’ya olan coğrafi yakınlığı, güçlü sanayi altyapısı, Gümrük Birliği avantajı ve dinamik genç iş gücü gibi faktörlerle bu ülkeler arasında öne çıktığını vurguladı.

Ancak bu fırsatın kendiliğinden bize geleceğini sanmamalıyız” diyen Avdagiç, yatırım ortamının iyileştirilmesi, kurumsal kapasitenin artırılması, dijital altyapının güçlendirilmesi ve hedef sektörlerde teşviklerin yoğunlaştırılması gerektiğini vurguladı.

EN FAZLA YARAR SAĞLAYABİLECEK 7 SEKTÖR

Avdagiç, Türkiye’nin Çin+1 stratejisinden en fazla yarar sağlayabileceği 7 sektörü şöyle sıraladı:

  1. Tekstil ve hazır giyim: Avrupa’ya yakınlık, hızlı teslimat imkanı ve Avrupa standartlarında üretim kabiliyetiyle öne çıkıyor. Çin’den uzaklaşmak isteyen Avrupalı markalar için güçlü bir alternatif sunuyor.
  2. Elektrikli ve elektronik ürünler: AB pazarına gümrüksüz erişim ve yüksek kaliteli ara mal üretimiyle bu alanda Türkiye avantajlı konumda.
  3. Otomotiv: Güçlü ana ve yan sanayi yapısı, batarya ve kablo sistemleri gibi yeni nesil alanlarda gelişen kapasite, lojistik ve maliyet avantajı sağlıyor.
  4. Makina ve endüstriyel ekipman: Rekabetçi fiyat, mühendislik yetkinliği ve büyüyen Ar-Ge kapasitesiyle Türkiye, bölgesel üretim ve montaj üssü olmaya aday.
  5. Kimya ve petrokimya: Avrupa’ya coğrafi yakınlık, büyük iç pazar ve Yeşil Dönüşüm alanında iş birliği fırsatları sektöre ivme kazandırıyor.
  6. Gıda ve tarım: Taze ve işlenmiş gıdalarda güçlü üretim altyapısı, GDO’suz üretim ve helal sertifikalı ürünlerle Orta Doğu pazarına erişim sağlıyor.
  7. Savunma ve havacılık: Milli savunma sanayisindeki gelişmeler ve NATO üyeliği, Batılı üreticilerle entegrasyonu mümkün kılıyor.

“TÜRKİYE HAZIRLIKLI OLMALI”

Avdagiç ayrıca, TL üzerinde baskının artabileceğini vurguladı. “Yatırımcıların güvenli liman arayışı sürerken, Türkiye hazırlıklı olmalı. Aksi halde sermaye akışındaki yavaşlama TL üzerindeki baskıyı artırabilir ve dış finansman koşullarını zorlaştırabilir” uyarısında bulundu.

Related Posts

MÜSİAD Genel Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi

MÜSİAD Genel Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi

Türkiye’de hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 4 ayda 64,2 milyonu aştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de nisanda 19 milyon 74 bin 321 yolcunun hava yoluyla seyahat ettiğini belirterek, “Ocak-nisan döneminde direkt transit yolcularla birlikte 64 milyon 250 bin 267 yolcuya hizmet verildi.” dedi.

Betam araştırması: Konutta fiyat balonu bazı bölgelerde sürüyor

Betam araştırması: Konutta fiyat balonu bazı bölgelerde sürüyor

Türkiye’de hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 64,2 milyonu aştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de nisanda 19 milyon 74 bin 321 yolcunun hava yoluyla seyahat ettiğini belirterek, “Ocak-nisan döneminde direkt transit yolcularla birlikte 64 milyon 250 bin 267 yolcuya hizmet verildi.” açıklamasında bulundu.

Fed yetkilisinden kritik tarife uyarısı

Fed Guvernörü Michael Barr, tarifelerin yüksek enflasyon ve işsizlik yaratabileceği uyarısında bulundu.

Fiyatı bin lirayı geçti: Zirai don vurgunu!

Geçtiğimiz haftalarda yaşanan son zamanların en büyük zirai don olayından sonra fırsatçı tüccarlar harekete geçti. Geçen yılın mahsül ürünlerini ve stokta tuttukları ürünlerin fiyatları son 1 ay içerisinde 2 katına çıktı. Özellikle bu ürünler şöyle …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir